moon-eclipse_featured619124_1920

Kako fotografirati pomrčinu mjeseca

Pomrčina Mjeseca dešava se kada Mjesec uđe u Zemljinu sjenu, što se zbiva samo kada su Sunce, Mjesec i Zemlja točno poravnati.

Pomrčina se dakle može dogoditi samo za punog Mjeseca (uštapa), no ne dešava se svaki puta jer zbog nagnutosti mjesečeve orbite ne dolazi uvijek do takvog poravnanja. Ipak, svakih nekoliko godina možemo uživati u ovoj pojavi. Pročitaj više…

FormatiFeaturediPad

Rezolucije

Digitalni umjetnici ne ovise o veličini platna. Njihov svijet omeđen je formatom ekrana i ograničen rezolucijom.

Na početku svakog projekta potrebno je odrediti koliko će slika biti velika kada se otisne, ili na kakvom ekranu će se prikazivati. Kako nije moguće kasnije povečati rezoluciju bez gubitka kvalitete, to je izuzetno važna odluka. Uz sve snažnija računala moguće je odmah krenuti sa velikom rezolucijom, pa poslije smanjiti na željenu veličinu, ali ipak treba misliti i na omjer visine i širine.

Napravili smo popis važnijih formata i rezolucija, koji bi vam mogao pomoći u pripremi projekata.

Pročitaj više…

rgb_cmyk

Modeli boja RGB i CMYK

Postoje dva modela boja RGB i CMYK.

RGB

RGB Model boja sastoji se od tri primarne boje crvene (Red), zelene (Green) i plave (Blue), miješanjem te tri boje dobivamo sve ostale, sekundarne i tercijarne. RGB model je aditivni, svjetlosni model miješanja boja. Dodavanjem svijetla u RGB bojama dobivamo bijelu boju. Crna boja u RGB modelu se dobiva kada nema svijetla. Baš kao i u sunčevom svjetlu, gdje sve boje spektra čine bijelu boju, a kad nema sunca onda je tama. Televizijski i računalni ekrani prikazuju boje pomoću RGB modela, gdje su pikseli građeni  od sičušnih RGB “lampa”. Pročitaj više…

vectorVSrasterMainNov2

Razlika između rasterske i vektorske grafike

Današnji digitalni svijet raspoznaje dvije vrste grafika, vektorsku i rastersku.

Vektorska grafika

Vektorska grafika se temelji na principu geometrije iliti vektora. Svaki vektor ima svoju početnu točku, smjer i završnu točku, duljinu, ako je zakrivljen onda sadrži i točke koje definiraju krivulju ili kuteve. Vektorskom grafikom tvorimo geometrijske oblike krug, kvadrat, troku ili amorfno-krivuljaste oblike… Pročitaj više…