Pozove me iznenada na sastanak vođa projekta u jednoj IT tvrtci, što nije bio običaj. Što se dogodilo? To sam saznala već iz prve njegove rečenice: “Radit ćemo mobilnu aplikaciju pa nam treba nam UX-dizajner.” Kako sam već radila mobilne aplikacije izvan tvrtke te poznajem sistem rada, nisam se previše uzbuđivala. 
Kako je sastanak odmicao, razgovor s ljudima iz IT-sektora koji nisu dizajneri krenuo je u zanimljivom smjeru. Što je UX-dizajn? To je pozicija gumba na ekranu. Što je UI-dizajn? To je izgled tog istog gumba. 
Ostala sam osupnuta takvim tumačenjem. Očito nitko nije bio svjestan problema i zadataka koje trebaju riješiti UX i UI dizajneri. Shvatila sam gdje leži korijen problema. Digitalni proizvod nije samo polažaj gumba i izgled gumba, već cjelokupono iskustvo korištenja proizvoda. Iskustvo koje može biti ugodno ili pretvoreno u živu zavrzlamu dok tražiš logout gumb kojeg su namjerno negdje sakrili zločesti UX-dizajneri.
UX (User Experience)
UX rješava probleme korisničkog iskustva, korisničkog putovanja od uporabnih predmeta do kompleksnih mobilnih aplikacija i desktop-aplikacija. UX mora rješavati stvarne probleme, a rješenja moraju korisniku biti jasna i jednoznačna, što i nije uvijek lako a često ni uspješno učinjeno.  Korisnici su ljudi sa svojim tijekom misli, naučenim obrascima ponašanja i često neočekivanim emocionalnim reakcijama. Idealno, bolje reći uspješno korisničko iskustvo se postiže detektiranjem problema, njegovim idejnim rješenjem, provođenjem istraživanja na testnim korisnicima te izvođenjem relevantnih zaključaka iz rezultata istraživanja.
UX-rješenje donosi arhitekturu informacija te strukturu koja podržava da sve dobro funkcionira. Usto stvara ponajbolje iskustvo za korisnika, ostvarujući – da tako kažemo – korisničko putovanje, korisničku avanturu.

UI (User Interface)
UI stvara vizuale komponente za UX-rješenja koristeći interaktivne elemente na digitanim sučeljima. Sučelja koja su privlačna i laka za korištenje omogućuju dobru interakciju čovjeka i stroja. UI treba informirati korisnike o uspješnosti interakcije, dajući feedback u primjerenom vremenskome roku. 
UI-dizajner kreira preglednu vizualnu hijerarhiju informacija na svakom ekranu te ukazuje na ono što korisnik treba učiniti od najvažnijih do manje važnih, sekundarnih i tercijarnih djelovanja. Vizualnu hijerarhiju informacija UI postiže bojom, izborom veličine slova, gumbima, ikonama, slikama, animacijama te položajem i udaljenošću elementa na ekranu. Najvažnije pravilo UI-dizajna je ujednačenost stila kroz cijeli proizvod, koja se postiže upotrebom design system i style guide.
A sada da se vratimo na početak. UX ne rješava problem pozicije gumba; ono obuhvaća cjelokupno iskustvo koje korisnik ima s kompanijom, proizvodom ili uslugom. UI nije zaslužan samo za izgled gumba, već za cjelokupnu vizualnu, auditivnu i dinamičku interakciju s proizvodom, koja mora biti što jednostavnija i učinkovitija.
Te dvije grane dizajna, UX i UI, se nadopunjuju i ne mogu se u praksi razdvojiti.
Kako su to objasnili Don Norman i Jakob Nielsen, začetnici UX-dizajna:
Važno je razlikovati ukupno korisničko iskustvo (UX) od korisničkog sučelja (UI), iako je UI očito iznimno važan dio dizajna. Razmotrite primjerice web-stranicu s filmskim recenzijama. Čak i ako je korisničko sučelje za pronalaženje filma savršeno, UX će biti loš za korisnika koji želi informacije o malom nezavisnom izdanju, sadrži li temeljna baza podataka samo filmove velikih studija.
